1) Stejnosměrný proud Občan v demokratické společnosti – při výuce by měl mít možnost a schopnost vyjádřit veřejně své názory a postoje, schopnost přijímat názory druhých, naučit se pracovat v týmu a hledat kompromisy při řešení problémů. Učit se orientovat v masových médiích, internetu a kriticky je hodnotit. - proudové pole - základní zákony elektrotechniky- děliče - práce a výkon elektrického proudu - řešení jednoduchých el. obvodů - zdroje stejnosměrného napětí a proudu 2) Elektrostatické pole Člověk a svět práce - seznámení s možností profesního, uplatnění po absolvování daného vzdělání a možnostmi dalšího rozšiření svých znalostí a vědomostí (vyhláška 50). - Columbův zákon - elektrické vlastnosti izolantů - polarizace dielektrika - kapacita, kondenzátor - elektrostatické jevy v praxi 3) Magnetické pole - fyzikální podstata magnetismu - permanetní magnet, elektromagnet - veličiny magnetického pole - vlastnosti magnetického pole - vlastnosti mag. látek nelinearita μ 4) Elektromagnetická indukce - indukční zákon - vlastní a vzájemná indukčnost - ztráty 5) Střídavý proud Člověk a životní prostředí – žák by si měl svojit citlivý přístupk živé i neživé přírodě a osobní odpovědnosti za zlepšování životního prostředí na Zemi. Použít k výrobě proudu obnovitelných a omezit těžbu. - základní pojmy - vznik napětí a proudu - hodnoty stř. I a U, fázory - jednoduché a složené obvody R, L, C - rezonance - výkon, účiník, trojfázová soustava, měření proudu a napětí 6) Lineární a nelineární prvky Informační a komunikační technologie - připrava k práci s prostředky infornařních a komunikačních technologií a efektivně je využívat pro svou práci.Seznámí se s vývojem a současnou dostupnou elektronikou. - prvky R,L,C základní vlastnosti - polovodiče – diody, tranzistory - integrované obvody - derivační, integrační článek |